És igen, ez nagyon jól hangzik, de amikor olyan furcsa évet zárunk, hogy a változatosság nem gyönyörködtet, hanem inkább letört sok ügyfelünket, a lelkesedés háttérbe szorul.
Számos vállalkozó óriási költség-csökkentésbe kezdett és válogatás nélkül épített le olyan részeket is, amik hosszú távon őt szolgálták volna, és lehet, hogy egy okos átszervezés célravezetőbb ilyen helyzetben.
Ilyen például az is, amikor úgy döntöttek, hogy a megnövekedett üzemanyagárak miatt elvágólag beszüntették a magáncélú járműhasználatot. Így viszont az eredetileg motivált és elkötelezett kolléga lelkesedése minőségileg csökkenni kezdett.
De akkor mi a megoldás?
Mi a saját szakterületekről tudunk tanácsot adni, mert ebben van több mint 15 éves tapasztalatunk és több ezer ügyfelünk.
A legfontosabb tanács, hogy miután megtetted az óvintézkedéseket, készülj fel! Ha tudod, mi a célod és az nem pusztán a túlélés, hanem a siker, akkor legyenek hozzá stratégiáid, és vértezd fel magad a megfelelő eszközökkel, rendszerekkel!
Konkrétumokban kifejtve, legyenek olyan rendszereid, amik a céged számára átláthatóságot biztosítanak! Tehát tudj olyan lekérdezéseket nyerni az adminisztrációs és egyéb rendszeredből, amiből pontosan látod, hogy min lehet változtatni.
Ilyen rendszer például a holazauto.hu GPS alapú, előfizetéses online jármű-nyomkövető és flottakezelő rendszer.
Nézzük a fenti példát, hogyan jártak el a sikerre törő ügyfeleink!
1. Nagymértékben növekedtek az üzemanyagárak!
2. Ügyfelünk kinyeri a rendszerből, hogy pontosan mennyi üzemanyagot fogyaszt a flottája, de persze személyekre, járművekre, időszakokra is le tudja bontani.
3. Elkülöníti, hogy a céges- és magánhasználatra mennyi volt a kiadás.
4. Azt is megnézi, hogy a céges útvonalak mennyire ideálisak, tényleg látogatják-e a kollégák a megadott ügyfeleit, partnereit és optimális-e a túraterv a fogyasztás szempontjából.
5. Ha ebben lát javítani valót, az egy gyorsan érvényesülő megtakarítási lehetőség!
6. Ezt követően ügyfelünk a rendszerben megnézi, rangsorba teszi a kollégákat „sofőrmagatartás” szerint, azaz megnézi, hogy ki, melyik járművet, hogyan vezeti.
Mivel a rendszer képes kimutatni különféle szempontok szerint (például tartósan magas fordulatszám, erős fékezés), hogy kik azok a kollégák, akik durván, kik azok, akik kíméletesen vezetik a céges járműveket, egyszerűen generálható egy rangsor.
Egyetérthetünk abban, hogy ha megdolgoztál azért, hogy legyen a cégben a kollégák által használható jármű, akkor jogos elvárás, hogy vigyázzanak rá. Aki pedig nem úgy kezeli, hogy „Áááá! Mindegy, céges kocsi, nem érdekes!” tehát felelősen vezeti a kocsit, azt érdemes kiemelni, jutalmazni, pozitív megerősítést adni számára, mert ő egy lojális kolléga.
És ne feledkezzünk meg egy fontos tételről: minden szorgalmas ember megérdemli, hogy szorgalmas emberekkel dolgozzon együtt. Ha a szorgalmas azt látja, hogy „mindent is lehet”, és ugyanannyi juttatásban részesül, nem a jó húzza fel a rosszul teljesítőt, hanem fordítva, azaz hosszú távon kiölöd a jó kollégából a motivációt.
7. Ebben a vonatkozásban hogyan érdemes jutalmazni, mit tesz az ügyfelünk? Nem csak a jó sofőröket, hanem az egyéb más okok miatt kulcsfontosságú kollégákat is jutalmazhatja a holazauto.hu rendszerben. Tehát ahelyett, hogy minden magán járműhasználatot megszüntet a cégvezető, szolgáltatásunk egy hibrid megoldásba teszi a magán járműhasználatot.
A jutalmazandó kollégák részére meghatároz egy éves vagy havi engedélyezett magánhasználati kilométerkeretet. Ha engedélyez például évente 5000 kilométert, az ezen felül megtett kilométereket cége kiszámlázhatja az általa előre meghatározott kilométer alapú díjazással. Ez is beállítható az automata útnyilvántartási rendszerben.
A magánhasználati összesítés segítségével munkatársai is egy pillantással ellenőrizhetik:
- az engedélyezett keret terhére még megtehető távolságot,
- a keret terhére megtett távolság üzemanyagköltségét,
- az engedélyezett kereten felül vezetett kilométereket,
- és természetesen a kereten felül megtett kilométerekért fizetendő összeget is.
Jó, ha a kollégák is látják, milyen költségeket jelent a céges járműhasználat és ennek révén egy keretig döntési szabadságot kapnak, és növekszik az egyéni felelősségvállalás. Nem beszélve arról, hogy a cégvezetésnek ez egy tervezhető költség és nem a körülményeknek szolgáltatja ki magát.
Ha a környezeti tényezők rosszabbra vagy jobbra fordulnak, ügyfelünk a rendszer segítségével ismét nagyon gyorsan tud reagálni.
A holazauto.hu GPS-nyomkövető és flottakezelő rendszere számos más hasznos funkcióval bír, és tapasztalataink szerint a hiedelmekkel ellentétben a lojális kollégát egyáltalán nem zavarja, ha átlátható, kiszámítható rendszerben dolgozhat, ahol ki vannak emelve az érdemei. A kimutatható érdemeket csak akkor tudjuk hatékonyan és objektíven láttatni, ha van hozzá egy rendszer, ami ezt ki is mutatja.
Tartsd meg, emeld ki, jutalmazd a lojális, motivált kollégáidat! Többek között ők azok, akik miatt a nehézségek ellenére sem adtad fel azt az álmod, ami miatt megalapítottad a vállalkozásod! A lelkesedés, a motiváció ragadós, de csak akkor, ha vigyázol rá!
Kérj egyedi ajánlatot kollégáinktól, hogy a céged igényei szerint állítsunk össze egy neked megfelelő szolgáltatási csomagot! holazauto.hu