Miközben ezeket a sorokat olvasod, valószínűleg folyamatosan futnak be a megrendelések a hazai kiszállítással és csomagküldéssel foglalkozó vállalkozások ügyfélszolgálatára. A működéshez modern készülékeket és szoftvereket alkalmazó piaci szereplők pedig rohamtempóban fognak elhúzni az elavult megoldásokat használó versenytársaik mellett.
A kérdés az, hogy a lehetőségekre fókuszáló és gyorsan reagáló, vagy a lassan gondolkodó és ezért lemaradó vállalkozók táborát szeretnéd-e erősíteni? Élünk a gyanúperrel, hogy az első opció számodra is szimpatikusabb.
Ezért is mutatjuk meg a cikkben azokat a fejlett funkciókat, amelyeket a gyakorlatba ültetve rohamtempóban futtathatod fel az áruszállítással foglalkozó cégedet.
A koronavírus válság hatásai a fogyasztói és vásárlási szokásokra
A járvány magyarországi megjelenése számos korlátozó intézkedést hozott magával. A fizikai boltokban, üzletekben és áruházakban történő offline vásárlás szinte kizárólag az élelmiszerek, egészségügyi készítmények, továbbá a mindennapi léthez nélkülözhetetlen árucikkek beszerzésére korlátozódik.
Az offline pénzköltés minimális szintre csökkenése ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a fogyasztói oldalról eltűnt volna a pénz. Főként a vendéglátás, turizmus, idegenforgalom és a hozzájuk kapcsolódó ágazatokban történtek eddig tömeges elbocsátások, a lakosság jelentős része tehát továbbra is rendelkezik elkölthető jövedelemmel.
A tőke tehát nem tűnt el a piacról, csak az elköltésének a lehetséges módjai változtak. A korlátozások miatt most azok is rákényszerülnek az online vásárlásokra, akik eddig teljesen elzárkóztak az interneten lebonyolított tranzakcióktól.
A szükség nagy úr, a permanens otthonlét pedig rövid időn belül unalmassá válhat. Az online webshopokban történő vásárlás szolgálhat örömforrásként, megoldást jelenthet egy fennálló problémára, illetve kielégíthet egy szükségletet.
Ami biztos, hogy a webáruházakban megrendelt árucikkek, készételek, illetve ajándékok házhoz szállítása megnövekedett terheket jelent az áruszállítással foglalkozó érintett vállalkozások számára. Abszolút kedveznek tehát a feltételek az új piaci szereplők színre lépéséhez.
A változóban lévő körülmények egészen új lehetőségeket rejtenek
A W. Chan Kim, illetve Renée Mauborgne által publikált Kék óceán stratégia című könyv mondandója bizonyos szempontból kiválóan illik a mostani helyzetre. A kötetben leírtak alapján ugyanis „kék óceánok” jelentik azokat a jelenleg még érintetlen piacokat, amelyek egyértelműen a profitábilis növekedés lehetőségeit rejtik magukban.
A kék óceán modellt alkalmazva nem a versenytársak működésére figyelsz, hanem sokkal inkább a fogyasztói szokások változásaira helyezed a fókuszt. Vagyis szakítasz a régi berögzült rutinokkal, és nyitott maradsz az újonnan kínálkozó lehetőségekre.
Merthogy a jelenlegi körülmények is bőven tartogatnak kiaknázható opciókat a talpraesett, és gyors reagálásra képes vállalkozók számára. A webshopokban leadott rendelések mennyiségének ugrásszerű emelkedése például törvényszerűen vonzza maga után a kiszállítással foglalkozó cégek iránti igény növekedését.
Mindenképpen optimálisnak tekinthetők tehát a feltételek arra, hogy valaki most lépjen be új szereplőként az áruszállítás ágazatába. A gépjárműpark és a belső folyamatok korszerűsítése nélkül ugyanakkor mindez elképzelhetetlen, az Euro meredek növekedést mutató árfolyama pedig egyértelműen sürgeti a mielőbbi lépéseket.
Milyen hatást gyakorolhat a hazai kereskedelemre az euro árfolyamának alakulása?
Egész nyugodtan lehet zuhanórepülésnek nevezni azt a tendenciát, amit a forint árfolyama az elmúlt hetekben produkál. Egyetlen euro 360 forintnál is többet ér már, és nem tudni meddig tarthat a szabadesés. A cikknek nem célja a tendencia politikai okait feszegetni, sokkal inkább a kereskedelemre gyakorolt hatás érintheti személy szerint a Te vállalkozásod is.
Az euro, dollár vagy svájci frank alapon kötött bérleti szerződések, illetve a külföldről behozott termékek esetében is lényegesen nagyobb terhek hárulnak mostanság a vevői oldalra. Egyszerűen kevesebbet ér most a valutánk, ezért újra kell gondolni a korábban kötött megállapodásokat.
Hol kapcsolódik mindez az áruszállítás, csomagküldés, illetve kiszállítás témaköréhez?
Csomagküldő vállalkozást üzemeltetve a profitábilis működés legfontosabb jelszava a hatékonyság. A hatékony működés pedig manapság elképzelhetetlen naprakész szoftverek és technikai eszközök alkalmazása nélkül.
Ezeket a készüléket pedig az esetek döntő többségében külföldön gyártják, a beszerzési árukat pedig a forinttól eltérő valutában határozzák meg. Vagyis a pénznemünk értékének gyengülésével a beszerzés anyagi vonzata megnövekszik, így a hazai forgalomba hozatalnál is tapasztalható lehet az áremelkedés.
Kivéve, ha időben eszmélsz, és megteszed a járműparkod felkészítéséhez szükséges lépéseket.
A hatékony flottakezeléshez nélkülözhetetlennek számító importkellékek
Áruszállítással, csomagküldéssel és kiszállítással foglalkozva akkor tudod a legnagyobb szeletet kihasítani a piac képzeletbeli tortájából, ha egységnyi idő alatt a lehető legtöbb fuvart abszolválod sikeresen, minimális anyagi és egyéb ráfordítás mellett. Ugye mennyire jól hangzik mindez?
Természetesen, ugyanakkor a gyakorlati megvalósítás már felvet néhány nehezítő körülményt. Merthogy rendszeresen karban kell tartanod a járműveket, a sofőrök és diszpécserek között elő kell segítened a gördülékeny kommunikációt, tudnod kell, melyik autó éppen hol jár, a sofőrök számára biztosítanod kell a legrövidebb útvonalat, emellett pedig a komplett jármű flottáról naprakész információkra lesz szükséged.
Hosszú lista, nem igaz? A járművek folyamatos nyomon követését, illetve koordinálását elősegítő készülékek és szoftverek nélkül mindez gyakorlatilag elképzelhetetlen. Fel kell szerelned tehát valamennyi céges autót, egyúttal a back office munkatársakat is el kell látnod a gördülékeny munkavégzés esszenciális eszköztárával.
Hogyha komolyan gondolod a kiszállítás piacára történő sikeres belépést, akkor ezeket a beszerzéseket célszerű minél előbb megvalósítanod. Kivárásra játszva ugyanis könnyen a forint és euro árfolyamok csapdájába kerülhetsz, így az eszközpark korszerűsítése lényegesen nagyobb anyagi áldozatot követelhet meg a részedről.
Mindjárt meg is mutatjuk, hogy a fejlett nyomkövető megoldások alkalmazásával hogyan is tehetsz szert lépéselőnyre a konkurenciával szemben.
Milyen korszerű funkciókkal segítheti a gépjárműpark hatékony menedzselését egy fejlett rendszer?
Értelemszerűen a folyamatosan rendelkezésre álló online nyomkövetés jelenti a teljes rendszer lelkét. Ezzel a funkcióval tehát mindig jelen időben láthatod, hogy éppenséggel merre haladnak a céges flottába tartozó gépjárművek.
Mindezt asztal számítógépen, laptopon, tableten vagy okostelefonon is elérheted. Így a bejövő fuvarokat és teljesítendő munkákat mindig ahhoz az autóhoz tudod rendelni, amelyik lokáció szempontjából a legközelebb jár.
A gördülékeny munkamenet biztosítása végett szintén kedvelt funkciónak számít a menetlevél nyomtatáslehetősége. Így nem kell külön rendszereket használni erre a célra, hanem minden fontos adatot egyetlen platformon lehet elérni. Rengeteg időt és kapacitást tudsz ezáltal megtakarítani.
Amennyiben egy-egy kérdéses eset, büntetés vagy szabálysértés kapcsán rekonstruálni szeretnéd az eseményeket, akkor a visszajátszás modullal mindezt könnyedén megteheted. A felületen elérhető térkép segítségével megtekintheted, hogy a kérdéses időpontban merre tartózkodtak a céges autók. Emellett pedig azt is vissza tudod keresni, hogy mikor és hol voltak leállítva vagy elindítva, továbbá milyen sebességgel haladtak.
A csomagküldéssel és áruszállítással foglalkozó vállalkozások esetében összetett feladatnak számít az üzemanyag- és munkaidő elszámolása. Az úgynevezett céges / magán kapcsoló nagy segítséget jelenthet ebben. Ennek köszönhetően ugyanis gombnyomásra lehet elkülöníteni a hivatali és magán használatot, valamint a munkába járást.
Mindenképpen meg kell említenünk a sofőrazonosítás opciót is.
A segítségével ugyanis játszi könnyedséggel lehet azt visszamenőleg megállapítani, hogy a kérdéses időpontban melyik sofőr pontosan melyik járművet vezette.
Felhasználói oldalról szintén kedvelt opciónak számít a szabálykezelés lehetősége. A használatával akár menet közben is tudni fogod az autókat érintő fontos eseményeket, hibákat, esetleges műszaki problémákat. Ezáltal meglesz a kellő mozgástered a cselekvésre, illetve az esetleges károk mielőbbi enyhítésére.
Hosszú még a lista a modern nyomkövető készülékek és szoftverek által kínált funkciókról, de talán a felsoroltak is kellőképpen szemléltetik a hasznosságot. Nem árt azonban tudni, hogy az üzembe helyezéshez is kell némi idő.
A fizikai kontaktok minimalizálása végett az üzembe helyezés folyamata is több időt igényelhet
Akár az Alapnyomkövetés, akár a GPS Nyomkövetés rendszerét szeretnéd alkalmazni a cégen belüli folyamatokhoz, mindenképpen számolnod kell a beszerelés, a telepítés, valamint a használat kezdeti lépéseinek az időbeli szükségleteivel.
Amennyiben az autóid már jelen vannak az országutakon, akkor pontosan láthatod, mekkora kereslet mutatkozik most a csomagküldés, illetve kiszállítás minél hatékonyabb megvalósítására.
Nemcsak a céged növekedésének, hanem a hosszú távú sikeres működésének a kulcsa lehet az időben kivitelezett korszerűsítés. A jelenleg érvényben lévő korlátozó rendeletek miatt a beszerelés tempója némileg lelassult, és várni is kell a telepítésre.
Érdemes tehát minél hamarabb elindítanod a folyamatot, hogy a céges flottádba tartozó gépjárművek maximális hatékonyság mellett teljesíthessék az elvállalt munkákat.